Välkomna till Fotbollslekis!

Vasalund IF är en av Sveriges största och bästa barn- och ungdomsföreningar med ca 1200 aktiva medlemmar som till största del utgörs av barn- och ungdomsspelare. Vasalund IF har under lång tid varit kända för att förena fotbollskvalitet med sunda värderingar. Genom glädje, leklust, mod och kreativitet uppmuntrar vi våra barn till att spela fotboll så länge som möjligt.

Fotbollsträning på denna nivå är mest lek men under organiserade former. För de som önskar finns även möjlighet att träna vidare inomhus under vintern. Träningarna sker under ledning av klubbens utbildade och erfarna Fotbollskonsulenter samt ungdomsledare.

Nedan ser du ett par av spelarna som genom åren fostrats i vår knatte- och ungdomsverksamhet.

Henok Goitom

Representerat AIK, Udinese, Real Murcia CF och Mallorca CF m.fl.

Alexander Milošević

Representerar AIK och tidigare Sveriges herrlandslag samt Nottingham Forest m.fl.

Isak Hien

Representerar Verona i Italien.

Therese Simonsson

Representerar Verona i Italien.

• Derin Rashid

Barn & ungdomsansvarig