Cup

Välkomna med er anmälan!

Vasalund IF har det stora nöjet att bjuda in ert lag till våra cuper denna säsong. I våra cuper erbjuder vi olika nivåer beroende på vilken klass man anmäler sig till (insteg och medel för de yngsta samt lätt och medel för de lite äldre). Alla lag gör en egen bedömning på vilken nivå man väljer utifrån det egna lagets utveckling, antal spelare tillgängliga osv.

Sista anmälningsdag till alla våra cuper är i regel 30 dagar innan cupstart (så länge cuperna inte är fulla). Vår målsättning är att alla lag ska spela minst 4 matcher (3 matcher i de yngsta klasserna) och vara klara på 4 timmar.

Våra cuper är sanktionerade och spelas efter Stockholms fotbollsförbunds riktlinjer och regler, dvs inga resultat och segrare i klasserna 12 år och yngre. Varje lag har rätt till flygande byten och fritt antal avbytare. Varje klubb är självklart välkomna med flera lag. Ingen dispens för överåriga spelare om inte ert lag har det från ert förbund (StFF). Matchprogram och övrig information kommer att ligga på respektive cupsida ca 1 vecka innan start.

• Vår Cupen 2024

6-7 April

Cupen riktar sig till pojkar & flickor 7-12 år (2012-2017)

• Romario Cupen 2024